Projekt „Chirofonetika na pomoc dětem“

16.8.2011

Naší mateřské škole se podařilo od 1.září 2009 zahájit projekt nazvaný „Chirofonetika na pomoc dětem, předcházení vývojovým poruchám učení a chování u dětí ve věku 3-9let“. Registrační číslo CZ.1.07/1.2.01/02.0003. Je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Plánovaný termín ukončení je 31. ledna 2012.

Projekt obsahuje několik částí:

1. Chirofonetická a speciálně pedagogická práce s dětmi.
Tato oblast zahrnuje individuální ošetření pro 5 dětí z logopedické třídy  a pro 5 dětí z ostatních tříd 1x týdně. Náplní je 15minutová masáž a 15minut je věnováno speciálně pedagogickým cvičením – rozvoji smyslů (hmat a dotek, rovnováha a pohyb), podpoře hrubé a jemné motoriky (základ pro čtení, psaní, počítání), cílenému rozvoji sluchu (naslouchání zvukům, tónům, melodiím, rozvoji fonematického sluchu), cvičení podporujícímu jasné vyhranění laterality (výtvarné práce, hry zapojující obě ruce a nohy do činnosti současně).

2. Konzultace speciálního pedagoga s rodiči a zaškolování do chirofonetické práce.
Zde jsou rodičům vyhrazeny konzultační hodiny se speciálním pedagogem, při kterých jsou zaškoleni do chirofonetické péče. Dále zde mají možnost hovořit o problémech, které je tíží. Za doprovodu speciálního pedagoga  hledají možná vhodná řešení v jejich obtížné situaci.

3. Besedy pro rodiče a veřejnost.
V průběhu roku jsou naplánovány tři besedy s názvy:

  1. Chirofonetika
  2. Školní zralost
  3. Nevím co s tím dítětem dělat

4. Konzultace speciálního pedagoga s učitelkami naší mateřské školy.
Učitelky z jednotlivých tříd mají možnost jednou za týden konzultovat se speciálním pedagogem problematické situace ve třídě a hledat optimální postupy při zvládání výchovně vzdělávacích obtíží dětí.
Dále speciální pedagog vypracovává individuální vzdělávací plány a poskytuje metodické vedení pedagogům k získání dovedností potřebných k samostatnému vypracování těchto plánů s odůvodněním jednotlivých kroků.

5. Pracovní dílny pro učitelky mateřské školy a prvního stupně základní školy.
V průběhu dva a půl let proběhne deset pracovních dílen, které budou zaměřeny na předávání praktických zkušeností zaměřených na rozvoj smyslů jako prostředku k předcházení vývojovým poruchám učení a chování.


Témata:

  1. Vývojové fáze dítěte
  2. Dětská kresba ve věku 1- 9 let
  3. Vnímání světa – rozvoj smyslů
  4. Grafomotorika
  5. Vliv pohádek na vývoj dítěte. Temperamenty a práce s nimi v dětském kolektivu.


V rámci projektu je na naší mateřské škole zaměstnána Mgr. Eva Mílková, která vykonává speciálně pedagogickou i chirofonetickou práci.

Po dvou letech trvání projektu můžeme konstatovat, že se nám daří naplánované činnosti plnit dle stanoveného plánu. Byla kompletně vybavena relaxační místnost k chirofonetickému ošetřování dětí, zakoupeny kvalitní hudební nástroje, pastelky, modelovací vosky, voskové bločky, filc a další drobný materiál. Bylo vypracováno 47 individuálních vzdělávacích plánů. Chirofoneticky bylo ošetřeno 29 dětí z toho 5 dětí ambulantně. Proběhlo 8 pracovních dílen, kterých se zúčastnilo 124 pedagogů. Proběhly 4 besedy pro rodiče a veřejnost. Průběžně probíhaly konzultace s učitelkami MŠ a s rodiči ošetřovaných dětí.

Loga

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem
a státním rozpočtem České republiky
Investice do rozvoje vzdělávání 

 

zpět


Město Kultura a sport Úřad Menu město kultura a sport úřad město kultura a sport úřad
česky  english  german

pokročilé vyhledávání 
Lázně Bělohrad